Het loopt altijd anders dan je denkt! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu Het loopt altijd anders dan je denkt! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu

Het loopt altijd anders dan je denkt!

Door: Astrid en Xifen

Blijf op de hoogte en volg Xifen

19 April 2014 | Nederland, Nijmegen

Gisteren aangekomen in Beijing. De vlucht was prima verlopen. Zelfs het eten was lekker. Iedereen kon lekker naar een film of iets anders kijken. Zo heb ik "inside Llewyn Davis" gezien, een aanrader. De Stones in Hydepark was ook prima, zelfs zodanig dat ik me afvroeg of ik toch niet een kaartje voor Pinkpop had moeten kopen.
Op het vliegveld stond Kathy onze gids voor ons klaar. Ze bracht ons naar het hotel, maar al in het busje begrepen we dat we naar het verkeerde Jian Guo hotel zouden worden gebracht. Toen we er aankwamen was de teleurstelling nog groter. Gelukkig is Kathy een prima gids. Met een paar telefoontjes was het geregeld. We konden naar ons eigen hotel. Xifen en ik waren zo moe dat we meteen even zijn gaan slapen. Daarna hebben we de zijdemarkt bezocht. We wisten dat het heel anders zou zijn, maar dit was wel erg. Gelukkig was het voor Xifen helemaal nieuw, die had dus nergens last van en vond het prima. René heeft direct bewezen dat hij goed kon onderhandelen over de prijs. We kregen het t-shirt veel goedkoper. De groeten van Astrid.

Vandaag zijn we naar de Grote muur geweest. Het was heel mooi en ook heel hoog. Maar vooral lang. De muur is namelijk meer dan 5000 kilometer. We hebben er een stukje opgelopen. Maar op een gegeven moment was er een heel steil stuk die bijna recht naar beneden ging en hij was ook heel hoog. Mama heeft hoogte vrees dus ze durfde niet verder. Kathy heeft ook hoogte vrees dus die ging ook niet. Toen zijn papa en ik maar alleen gegaan. We zijn ook nog naar een fabriekje geweest, waar ze vazen en schilderijen en nog veel meer andere dingen maakten. Het was heel mooi. En ze deden bijna alles met de hand! Later zijn we naar huis gegaan en nu zit ik dus dit te typen. Veel liefs van XIFEN!!!

  • 19 April 2014 - 12:32

    Hilde :

    Ik kan me niet goed voorstellen dat jullie er nu al zijn!
    En wat ziet het er mooi uit.
    Ik hoop dat de reis nog mooier wordt dan dat het al is!
    Liefs van Hilde

  • 19 April 2014 - 13:08

    Andre:

    Zo, jullie zijn dus gearriveerd en de eerste ervaringen hebben jullie al opgedaan. Belangrijk is dus een goede gids. Zodat de dingen tot nu toe lopen zoals moet.
    Vanaf nu is het dus genieten, genieten en nog eens genieten. Ik ben benieuwd naar de opvallende dingen op de plekken waar jullie zijn (geweest). Vertel daar maar van, ook de zaken die niet zo mooi zijn. Ik kan me voorstellen dat De Muur eng is, toch goed dat Xifen en Rene het aangedurfd hebben. Lijkt me me een grootse ervaring.
    Hoe gaat het praten? En lukt het om dingen duidelijk te maken? (Misschien met gebruik van handen en voeten?) En hoe is de accomodatie waar jullie overnachten? Een beetje Westers, of echt Chinees (en wat houdt dat dan in)?
    Ik zou nog veel meer vragen kunnen stellen, maar ik laat het aan jullie over om de antwoorden te geven. Kijk goed rond en nogmaals...geniet.
    Liefs,
    Andre (uiteraard ook van Ingrid)

  • 19 April 2014 - 14:48

    Mart Peters:

    De muur is inderdaad erg hoog, hè. Met ontzettend hoge treden van de trappen.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes aan jullie alle drie.

  • 19 April 2014 - 16:34

    Jian ( En Papa, Mama, En Dalong:

    Hoi Xifen,

    Wat leuk dat jullie nu toch nog in het Jian Guo hotel zitten!
    de chinese muur is echt mooi he ( het uitzicht vooral)

    Ik wens jullie nog heel veel plezier.

    Groetjes:
    Jian( en papa,mama,en dalong)

  • 19 April 2014 - 19:16

    Karin Hoevers:

    Hallo lieve schatten,
    Fijn om wat van jullie te horen. Als ervaren reizigers laten jullie je niet snel uit het veld slaan, en zoals vaak komt alles goed. Nu met behulp van jullie goeie gids.
    Wij staan aan de vooravond van Pasen. Morgen eieren zoeken met de kinderen en kleinkinderen(wat klinkt dat hè?) op de camping. Kan ik jullie foto's ook zien, nu zijn dat er maar 2. Ik zal opa en oma jullie verslag laten lezen en de foto's laten zien. Eén van hen kan dan ook even reageren. Geniet ervan, liefs Karin

  • 19 April 2014 - 20:29

    Karin:

    Whahahahahaha, lol. Gelukkig kwam het goed met dat hotel, wel weer heel typisch hoor. Fijn dat de reis (tot nu toe) goed verlopen is met ook fijne films en lekker?!?! eten. Echt leuk om van jullie te horen. Ik ben benieuwd wat jullie nog gaan doen. Indrukwekkend is de muur hè X? Heel bijzonder. Hoe is het weer daar, is er veel smog of valt het wel mee? Hier gaat alles goed, heel mooi weer dus de hele dag buiten in de zon gezeten. Jullie worden gemist hier. Ook Xifen in de speeltuin. We hopen weer snel van jullie te horen. Dikke xxxxx

  • 20 April 2014 - 08:03

    Max, Silvya, Jian, Dalong:

    Lieve Xifen, Astrid, Rene,

    Geweldig dat jullie in China zijn.
    We wensen jullie een hele mooie reis. Geniet ervan! (Wij genieten op afstand mee)

    We zijn heel benieuwd of plaatsen/ plekken nog herkenbaar zijn of dat er veel veranderd is.
    (De zijdemarkt is idd heel anders, geciviliseerder maar nog steeds leuk om te handelen nietwaar? :-)))

    Bijzonder om weer terug te zijn in het Jian Guo Hotel?! (Hebben jullie al lekker gegeten a/d overkant of bestaat dat tentje niet meer?)

    Veel plezier nog

    Liefs en ' n knuffel van ons

    Ps: we weten niet of jullie onze mail nog gezien hebben
    het is kamer 1201, Qinhuangdao Suite





  • 21 April 2014 - 22:48

    Josephine:

    Hallo Xi!
    Het klinkt allemaal super gaaf!
    Ik vind het elke keer zo leuk om jouw reisverslag te lezen!!!

    Xxx Josephine!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

Chinese schoenen

04 Mei 2014

It's a small world

02 Mei 2014

The city that never sleeps

01 Mei 2014

Shanghai

30 April 2014

Een beetje pech
Xifen

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 12677

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: