Het regent in Nanchang - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu Het regent in Nanchang - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu

Het regent in Nanchang

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Xifen

23 April 2014 | Nederland, Nijmegen

Dag allemaal,
Vanmorgen begonnen aan een behoorlijke wandeling door Nanchang. Het was eerst nog droog, maar na de koffie begon het te regenen en eigenlijk doet het dat nu al de hele dag. We moesten dus tijdens onze wandeling op zoek naar bescherming tegen de regen. Dat is op zich al een hele gebeurtenis, want als je aan 1 persoon vraagt of men paraplu's verkoopt zijn er al snel ook wat andere mensen met je bezig. Heel vriendelijk allemaal. Sommige mensen beginnen dan tegen Xifen te praten in de veronderstelling dat zij wel Chinees kan verstaan en spreken. We hebben bedacht dat het toch wel handig is als ze een briefje, in het Chinees, meekrijgt waarop staat hoe de vork aan de steel zit. Ook hier in Nanchang valt op hoe veel er veranderd is in 10 jaar. Ook hier bijna geen fietsers meer, maar veel auto's en brommers. Ook de levenstandaard lijkt hier behoorlijk verhoogd. We kunnen hier nu redelijk makkelijk aan een kopje koffie komen. In de grote shopping malls, maar eigenlijk in alle winkels, zijn veel mensen aan het werk. Iedereen heeft een eigen merk of straatje onder zijn hoede. Ik bedoel met straatje dat elk winkelpad zijn eigen werknemer heeft. Dan is er in sommige winkels nog iemand die het bonnetje schrijft en vervolgens mag je naar de kassa om af te rekenen. Op het plein waar het 10 jaar geleden een enorme drukte was, was nu niets te doen. Jammer, maar ja zo is het nu eenmaal. Toen we tegen vier uur in het hotel waren heerlijk thee gedronken. Dat blijft iets speciaals. Een erg klein kommetje waar je uit drinkt een apart glas waar de thee in staat te trekken en een pot met water om bij te gieten.
Vanavond gewoon pizza gegeten. Voor de verandering ook wel een keer heel lekker. Morgen vroeg op om naar taihe naar het kindertehuis te gaan. Spannend. We blijven daar 1 nachtje en gaan dan terug naar Nanchang. Ben heel benieuwd hoe dat allemaal zal zijn.
Voor nu, welterusten. Astrid

• 23 April 2014 - 15:49

Helma Meeussen:

Hallo Xifen,

Morgen wordt voor jou hoop ik een hele speciale dag. Ik hoop dat ze jullie goed ontvangen en dat het voor jou fijn zal zijn om weer op de baby/kleutergrond te staan. We zijn heel benieuwd naar de verhalen.

Een mooie dag gewenst, liefs Helma

• 23 April 2014 - 18:51

Sophie:

Lieve Xifen, Astrid & Rene,

Ook leuk om eens mee te maken die regenbuien. Alhoewel ..............niet de hele dag.
    Ja lekker genieten van een kopje thee kan heerlijk zijn.

Morgen zal wel een hele bijzondere dag worden.!!
    Onvoorstelbaar Xifen dat je nu terugkeert na al die jaren naar de plaats waar je als kindje bent
    geweest. lieve groetjes Sophie, Rob en Suus

• 23 April 2014 - 19:01

Karin Frank Mashan Lanxi:

Hoi mensen, als het goed is slapen jullie nu. Morgen wordt wel spannend denken wij. Ik hoop dat je het leuk vindt Xifen. Wij vonden het wel speciaal. Als jet regent koop je gewoon een paraplu. Ik Hooo dat het niet kous is, dat is erger. Ik hoop dat de directeur van het tehuis aardig is tegen jullie. Veel plezier en succes. Liefs van Frank Karin Lanxi en mashan xxxxxxxxx

• 23 April 2014 - 20:27

Max, Silvya, Jian, Dalong:

We wensen jullie morgen een mooie dag, en een warme ontvangst door directeur/ personeel.
    Zal ongetwijfeld heel bijzonder zijn om daar te zijn.
    Geniet ervan!

Liefs uit Deventer

• 23 April 2014 - 21:19

Andre:

Ik wens jullie morgen een dag toe waar je later met plezier op terug zult kijken.

• 24 April 2014 - 08:16

Josephine :

Wauw!
    Jullie reis klinkt echt Super spannend!
    Volgens mij hebben jullie het saar wel maar je zin!
    Nog heel veel plezier toegewenst jullie verder reis!

xxx Josephine

• 24 April 2014 - 19:24

Ingrid:

Dag lieve X, A, en R,
    Waarschijnlijk vergeet je de regen snel door de bijzondere dag die gaat komen. Hoop dat jullie verwachtingen uitkomen. Het lijkt of jullie gewend zijn aan de drukte of dat het hier iets rustiger is.
    Veel succes morgen.
    Liefs, Ingrid