Over zo'n, regen, voeten en visjes - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu Over zo'n, regen, voeten en visjes - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu

Over zo'n, regen, voeten en visjes

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Xifen

29 April 2014 | Nederland, Nijmegen

Gisteren een vrije dag genomen en helemaal niets gedaan. René voelde zich al een paar dagen niet zo lekker en die ochtend was het behoorlijk waardeloos. Xifen wilde graag bij de Giggling Tree blijven. Ze had een meisje, Kes, ontmoet met wie het goed klikte. Bovendien scheen er gisteren een waterig zonnetje en was de temperatuur aangenaam. Al tijdens het ontbijt besloten we dus "thuis" te blijven. Ik heb heerlijk zitten lezen en puzzelen en af en toe de ogen dicht gedaan. Xifen en Kes hebben zelfs een duik genomen in het koude water van het zwembad.
Die avond hebben we kaartjes gereserveerd voor een lichtshow. Om 20.00 uur moesten we klaar staan. Er gingen ook nog wat andere gasten van de GT heen en gezamenlijk doken we in een taxibusje. Op een plein met weer enorm veel Chinese toeristen werden we door gids "77" naar de ingang van het openlucht theater gebracht. De show zou op en naast het water zijn. Ik had het idee dat we een of andere lasershow te zie zouden krijgen. We werden echter heel aangenaam verrast met een toneel/lichtspektakel. Honderden acteurs die met fakkels en kleding die verlicht was een prachtig toneelstuk opvoerden en daar was dan ook nog muziek bij. Het ging over een prinses die gegijzeld werd en natuurlijk werd zij op het einde bevrijd door haar prins. Het levende decor van de rivier en de bergen was heel indrukwekkend. Ook de vissers die met aalscholvers op een bamboestok vissen vangen kwamen in het stuk voor. Het was een prachtige avond.
Vanmorgen met de taxi naar Yangsuo. Er was regen voorspeld en daarom wilden we niet met de fiets gaan. En inderdaad begon het rond het middaguur weer flink te hozen. Xifen en ik zaten toen net met onze voeten in een aquarium met vissen. Het zou ons in alle opzichten goed doen volgens Dr. Fish. Helaas, na 5 minuten had ik in de gaten dat dit niet mijn ding was. Xifen heeft ruim een half uur aan haar voeten laten knabbelen en vond het heerlijk. Natuurlijk hebben we in deze zeer toeristische plaats ook gewinkeld. Een andere gast van de GT omschreef Yangshuo als het Valkenburg van China en misschien klopt dat eigenlijk ook wel. Toch voelt het voor mij echt anders of ik in Yangshuo of in Valkenburg loop.
Morgen nog 1 dagje in de regen en dan naar de zon van Shanghai. Ik ga er maar niet van uit dat we morgen nog zon krijgen. De voorspelling is slecht. Lekker uitslapen is echter ook geen gek idee.
Lieve groet, Astrid

  • 29 April 2014 - 10:44

    Andre:

    Hoi Astrid,
    Vervelend dat Rene minder was. Doe hem de groeten. Mooi dat Xifen een vriendinnetje had. Wordt zo'n contact dan meer speciaal om dat het ''daar'' is?
    Uit je verslag blijkt dat het een thuisdag was. 'Thuis' klinkt goed, even de gewone dingen, bijkomen misschien, en zelfs de fiets speelt een rol. Maar dan ook weer een show om te bewijzen dat alles toch anders is dan gewoon. Wel weer gewoon is dat de prinses-in-gevaar uiteindelijk haar reddende prins ontmoet, want zo hoort het, toch? Zoals regen altijd weer weggeschoven wordt door zon.
    Liefs,
    Andre

  • 29 April 2014 - 12:15

    Mart Peters:

    Ha beste Chinezen,
    Ik volg jullie belevenissen met belangstelling. Laat René ook eens een keer iets schrijven over zijn ervaringen, dacht ik zo. Het meeste werk moet duidelijk door moeders gedaan worden.
    Ik ben sinds vorige week donderdag in Marokko. Eerst een paar dagen bij een vriend in Marrakech. Heel boeiend en aangenaam. Sinds zondag ben ik in Agadir. Ik heb een heel huis van vrienden voor mezelf. In Agadir ben ik om wat zaken te regelen voor een expositie begin 2015 in de buurt van Venlo.
    Komend weekend een paar dagen naar een bekende in het wonderschone stadje Tiznit. En eind volgende week nog een paar dagen naar bekende kunstenaars in de regio Essaouira.
    Ik amuseer me uitstekend. 's Avonds en 's nachts fris, maar overdag heerlijk en af en toe heet (Marrakech 36 graden).
    Nou, het ga jullie goed. Doe René de groeten en wens hem het beste. En een knuffel voor Xifen en Astrid.

    Mart

  • 29 April 2014 - 21:18

    Ingrid:

    Hoi Astrid,
    Het lijkt bijna op een gewone vakantie: uitslapen, zwemmen, lezen en puzzelen. Fijn dat dat ook kan. Regen hoort er natuurlijk ook bij. Misschien kun je in de komende tijd ook nog een nieuwe Chinese koffer aanschaffen voor alle souvenirs. Hoop voor jullie dat de laatste dagen goed weer zullen hebben dan vergeet je de nattigheid meteen. Hopelijk voelt Renee zich weer iets beter? En anders sterkte gewenst.
    Liefs, Ingrid

  • 30 April 2014 - 07:43

    Jian:

    Hi Xifen,

    Leuk dat ik kan lezen wat jij allemaal doet en beleeft in China.
    Was 't niet eng en kriebelig die visjes aan je voeten?
    Wat leuk dat je samen met Kes iets ging doen.
    Ik hoop dat je vader snel opknapt.

    Groetjes Jian ( en de rest :-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

Chinese schoenen

04 Mei 2014

It's a small world

02 Mei 2014

The city that never sleeps

01 Mei 2014

Shanghai

30 April 2014

Een beetje pech
Xifen

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 12676

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: