It's a small world - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu It's a small world - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu

It's a small world

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Xifen

04 Mei 2014 | Nederland, Nijmegen

Xifen sprong vanmorgen blij op ons bed. We gaan naar huis en daar hebben we zin in. We hebben nog twee fijne dagen in Shanghai gehad. Gisteren zijn we naar People's Square geweest en hebben wat over Nanjing Road geslenterd. Dat is echt De Koopgoot van Sahnghai. Je kon weer over de mensen lopen. We zijn slechts 1 winkel in geweest en dat was al meer dan genoeg. In de avond zijn we gaan eten bij een tentje van een Canadees. We werden bediend door een Chinees die twee jaar in Nijmegen had gestudeerd. Zijn Nederlands was niet best, maar hij had aan de klanken van ons toch al snel gehoord dat we uit Nederland kwamen. Hij had microbiologie gestudeerd aan de HAN. Nu was hij dus manager in dit aparte restaurant. Natuurlijk vroegen we hem waarom hij daar werkte. hij had als bioloog gewerkt, maar miste het teamwork dat hij zo fijn vond in Nederland. Hier is het ieder voor zich en eigenlijk moet je voortdurend oppassen, omdat er altijd iemand is die op jouw baantje aast. Kortom, hij was veel gelukkiger met deze baan.
Vanmorgen op tijd vertrokken naar de Yuyuan Garden. Het begon echter te regenen en weer zaten we in een tropische regenbui die niet meer ophield. Om de tuin heen waren enorm veel winkeltjes, maar door de regen besloten we om op tijd terug te gaan naar het hotel. Zodat we rustig onze koffers kunnen pakken. Die staan nu klaar. Xifen ligt nog even lekker op bed te lezen. Dat ga ik zo ook doen. Straks nog even wat eten en daarna worden we op gehaald voor een ritje naar het vliegveld. Ik zal morgen nog een keer war schrijven en dan is het klaar. Tot dan.
Astrid

• 04 Mei 2014 - 12:54

SophieSusanne & Rob:

Hee Xifen,

Jullie reis zit er bijna op lees ik. jee wat gaat dat snel! Je verlangt ook weer naar Nederland.
    Dat is ook een goed teken! Kunnen we weer gezellig afspreken.
    En kan ik alle reisavonturen van je horen. Tot gauw!
    Geniet nog volop van China!! kus kus Sophie!

• 05 Mei 2014 - 11:13

Annet:

Hoi Astrid,

Ook goed om weer naar huis te gaan hè. Toevallig stond er in de krant een heel stuk over een nederlands echtpaar dat jaren geleden naar Yangshuo is verhuisd . Ze hebben in 2007 hun Giggling Tree geopend. Veel adoptief ouders die een rootsreis maken komen daar. Ik zal het mee nemen als Jarin jarig is. Dan treffen we elkaar daar. Goede thuisreis.