Nine million bicycles in Beijing and 5 million car - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu Nine million bicycles in Beijing and 5 million car - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu

Nine million bicycles in Beijing and 5 million car

Door: Astrid en Xifen

Blijf op de hoogte en volg Xifen

20 April 2014 | Nederland, Nijmegen

We zijn vandaag ondergedompeld in het Chinese leven op een zondag. Wat waren er veel mensen op pad. Wij kozen voor de Verboden Stad. Vanwege het gemak zijn we gewoon met de taxi gegaan. Xifen slaapt niet erg goed hier en moest vanmorgen ook wel even op gang komen. Door het gedoe met het verkeerde hotel hebben we in het goede hotel een executive room gekregen. Die ligt op een verdieping en die is alleen gereserveerd voor clubleden. Dus gratis thee en koffie en ontbijt in het luxe restaurant. Als je daar iets op hebt, halen ze direct je bord of glas weg. Onze kamer bestaat ook uit twee grote kamers. Kortom, we zitten luxueus.
Toen we bij het plein van de hemelse vrede aankwamen, bleek al snel dat de veiligheidsmaatregelen daar flink waren. We konden amper iets van het plein zien en moesten in een rij gaan staan. Alleen maar Chinezen om ons heen die ons aankeken. We hoopten maar dat we op die manier naar de VerbodenStad kwamen. Het was enorm veel drukker en commerciëler dan 10 jaar geleden. Xifen werd niet alleen maar blij van de drukte en de mensen. Daarna ergens gegeten, maar zelfs met plaatjes was het bestellen een hele klus. De rekening werd gevraagd door de telefoon van René. Daarna door naar het Beihai park. Vol slenterende Chinese families. Mensen zongen, deden aan jongleren en Xifen en René werden door een meneer die wat Engels kon gevraagd iets op te schrijven in het Chinees. Heel simpel met een kwast en water. Nu zitten we in de lounge van de club. Hebben net een spelletje gedaan en gaan zo weer lekker slapen. Het is heel apart om te merken dat zo veel mensen ons volgen. Groeten Astrid

Gisteren bij de Chinezen muur wou ik een leuk souvenir kopen. Ik zag een soort schilderij van de Chinezen muur. Dat vond ik heel leuk maar die mevrouw vroeg er wel meer dan 600 Yuan voor. Maar de truc is dan om af te dingen. Dat is een soort handel. En uiteindelijk heeft papa er voor kunnen zorgen dat we het schilderijtje kregen voor 80 Yuan. Ik had ook op de zijde markt een mooi T-shirt gezien. En weer was het heel duur maar we dingen de dingen gewoon af. Dit keer ging Kathy niet mee. We hadden zin om zelf een keer alleen te gaan.
Veel liefs van XIFEN!!!

  • 20 April 2014 - 23:00

    Karin:

    Hallo alledrie,
    Ja er is veel veranderd in Peking hè? Niet normaal, dat vonden wij.ook. wel fijn om te horen dat jullie best veel kunnen doen. In al die drukte en hectiek. Lekker wel zo'n luxe hotel, kom je lekker tot rust. Ik ben benieuwd naar je schilderij X, leuk hoor. Fijn dat René een rasafdinger blijkt te zijn. Morgen schrijft Mashan. Lang weekend hier want Pasen. Liefs van ons xxx

  • 21 April 2014 - 11:19

    Lanxi:

    Hoi Xifen,
    fijne paasdagen, wij gaan dalijk naar mijn tante.
    Ik vind het heel stom voor je dat je niet goed kan slapen.
    zijn jullie met de kabelbaan naar de chineese muur geweest?
    wij wel. Ik ben erg benieuwd naar het schilderij dat je op de
    chineese muur hebt gekocht.
    Xxx Lanxi

  • 21 April 2014 - 11:58

    Andre:

    Hoi Astrid, Xifen en Rene,
    Het klinkt me nogal eng in de oren, luxueus, alleen voor leden, gratis eten en drinken, allemaal Chinezen die jullie aankeken. Dat waren toch de voorrechten van het politbureau in China?
    Maar gelukkig lees ik verder dat jullie gewoon onder het volk hebben begeven, met het onderhandelen en zo.
    En wat bedoel je met mensen die jullie volgen? En, Xifen, zou jij als je thuis komt mijn naam in Chinese karakters kunnen schrijven. Ik kijk er naar uit.
    Veel reisplezier.
    Andre

  • 21 April 2014 - 17:17

    Hilde :

    Dag Xifen,
    Ik heb een klein vraagje wat is yuan?
    Veel liefs van Hilde

  • 21 April 2014 - 17:30

    Hilde:

    Ik bedoelde eigenlijk hoeveel een yuan waard is!
    Hilde

  • 21 April 2014 - 19:21

    Helma:

    Hallo drietal,

    Door zo mee te lezen met jullie verhalen, lijkt het of we er ook een beetje bij zijn. Dan is het maar oersaai in Nederland :-) en zouden we ook wel even willen overvliegen. We genieten in ieder geval met jullie mee en straks nog een keer als we de foto 's zien.

    Nog meer mooie dagen en momenten gewenst,

    Liefs , Eef en Helma

  • 21 April 2014 - 23:13

    Karin:

    Hallo Xifen,
    Ik kan me voorstellen dat je van al die indrukken moeilijk in slaap kan komen. Zoveel nieuwe ervaringen, die moet je ook allemaal verwerken. Wij hebben op de camping paaseieren gezocht. Het was prachtig weer. Bij jullie in China lijkt het niet zo zonnig. Is er ook veel smog? Geniet nog van het luxe hotel want het is afwachten waar je weer terecht komt. Hoorde net dat opa jullie een sms-je heeft gestuurd. Hij vindt het leuk om te lezen wat jullie doen. ik hem de foto's van de site laten zien. Veel plezier de komende dagen. Liefs Karin en Fred

  • 21 April 2014 - 23:20

    Sophie, Rob & Susanne:

    Lieve Xifen, Astrid & Rene,

    Wat fijn dat de reis goed verlopen is!! En dat jullie er nu eindelijk zijn!!
    Wel vermoeiend zo'n vliegreis.Hopelijk slaap je over een paar dagen
    As een roosje xifen van alle indrukken.
    Wat leuk dat jullie de chinese muur beklommen hebben!
    Wat is die hoog zeg!
    Jullie zullen inderdaad wel veel bekijks hebben tussen alle Chinezen
    Is Kathy een leuke gids?
    Heel veel plezier aan de andere kant vd wereldbol.
    We zijn benieuwd naar al jullie belevenissen.
    Xxx Sophie, Rob & Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

Chinese schoenen

04 Mei 2014

It's a small world

02 Mei 2014

The city that never sleeps

01 Mei 2014

Shanghai

30 April 2014

Een beetje pech
Xifen

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 12723

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: