Van Nanchang naar Yangshuo - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu Van Nanchang naar Yangshuo - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu

Van Nanchang naar Yangshuo

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Xifen

27 April 2014 | Nederland, Nijmegen

Na de ervaringen in Taihe hebben we het vrijdag rustig aan gedaan. De terugreis nam weer 4 uur in beslag dus het was al midden in de middag toen we terug waren in ons hotel. De volgende dag moesten we om 15.30 uur klaar staan voor vertrek naar het treinstation. Dat gaf ons de gelegenheid om in de ochtend naar een paviljoen te gaan waar allerlei zaken uit de Cinese geschiedenis werden tentoongesteld. Tien jaar geleden waren we daar ook geweest al zat Xifen toen in de buggy. De gids kwam ons op tijd op halen en stelde voor naar een tempel te gaan. We hadden immers nog tijd genoeg voor de trein zou vertrekken. Een kort uitje naar een bhoedistisch klooster was zeer indrukwekkend. De monniken gingen net in gebed. Toen ze langs ons kwamen wist er een gelijk dat we uit Nederland kwamen. Onze gids vond dat prachtig. Je kunt het ook gewoon een gelukkige gok noemen. De tereinreis naar Guilin was een belevenis, maar ook heel zwaar. Weinig slaap en een niet zo schone omgeving. Weer moest ik aan Rusland denken. Heel harde bedden boven elkaar en constant het gevoel dat we er op tijd uit moesten zien te komen. En dat terwijl we niets snapten van alles wat werd omgeroepen. Men wist echter van ons bestaan. En er werd goed voor ons gezorgd. Rond 4.30 uur kwamen we aan in Guilin. Behoorlijk brak. Met het busje werden we naar de Giggling Tree gebracht. Natuurlijk was onze kamer nog niet vrij. Gelukkig mochten we tot 11 uur op een ander kamer liggen. Xifen bij mij in bed en slapen maar. De rest van de dag niet veel gedaan. Alleen een zondagse wandeling hier in de buurt. Het regent nog steeds veel en we snakken naar wat zon. Wie weet morgen als we Yangshuo gaan bezoeken.
Lieve groet voor iedereen, Astrid

• 28 April 2014 - 12:22

Andre:

Beste reizigers,
    Sommige dagen in het leven zijn overgangen van het ene moment naar het andere. Zo zijn er vele als je er goed over nadenkt. De situatie die je beschrijft, Astrid, is er zo één. Toch zit er dan zo'n moment tussen: uit de anonimiteit treden in een religieus huis. Dat moment kan, hoop ik, weer tegenwicht bieden tegen de grijsheid van de overgangen. En, trouwens, aan de naam te horen, kan het in de Giggling Tree ook wel dolletjes worden. Dat hoor ik graag later.
    En over MOMENTEN gepraat: hoe loopt de verwerking van de dagen hiervoor?
    Ik zal duimen voor zonneschijn.
    Liefs,
    Andre

• 28 April 2014 - 17:14

Anne En Hans:

Lieve Xifen, Astrid en Rene, wij zijn net terug van vakantie en hebben ademloos al jullie spannende avonturen gelezen. Jullie maken wel wat mee zeg! Heel bijzonder en ontroerend allemaal. Wij hopen dat de rest van de reis alleen nog maar het zonnetje voor jullie schijnt!! Lieve groetjes Anne en Hans

• 28 April 2014 - 17:42

Lies En Theo:

Hoi Astrid, Rene en Xi-Fen.
    Ook wij volgen jullie verslagen met veel belangstelling.
    Heel bijzonder dat er zoveel mensen en plaatsen van 10 jaar geleden door jullie terug te vinden en te zien zijn.
    We begrijpen dat de emoties voor jullie alle drie hierbij flink kunnen oplopen.
    We horen na 6 mei graag meer.
    Geniet vooral ook van alle indrukken die jullie opdoen.
    Lieve groeten van Theo en Lies.