Naar Taihe - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu Naar Taihe - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Xifen Hoevers - WaarBenJij.nu

Naar Taihe

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Xifen

25 April 2014 | Nederland, Nijmegen

Gisterenmorgen om 8.30 uur vertrokken we naar Taihe. Onze gids, Maggie, vertelde ons dat men in het kindertehuis op ons wachtte en dat het de bedoeling was dat we gezamenlijk zouden lunchen. Het hotel waar we gingen overnachten was veel beter dan het hotel dat men eerst voor ons gereserveerd had. Appeltje, eitje zou je zo denken. Toen we bijna Nanchang uit waren kwamen we in een file terecht. Waar wij de snelweg op moesten, stond een vrachtwagen met panne, bleek na zeker een uur file. Het liep anders dan we dachten. Daarna brak de hemel open. Het begon te regenen en stopte niet meer. Wij denken in Nederland dat we weten wat regen is, in China kan het ook flink tekeer gaan. De regen roffelde op het dak van de auto en de hele omgeving was in mist/ damp gehuld. Af en toe vond ik het een beetje spannend, maar onze chauffeur bleek een goede te zijn. Af en toe kon ik nog iets zien van de rijstvelden, waar soms iemand aan het werk was. Vaak stonden er ook wat koeien bij. Een paar keer moest ik aan het mooie verhaal van Multatuli denken: Saidjah en Adinda.Tijdens de reis werd al duidelijk dat we de lunch niet gingen halen. We zouden nu eerst naar het hotel gaan en daarna naar het kindertehuis. De lunch namen we nu bij een Chinese versie van een wegrestaurant. Grote ruimtes met allemaal cabines met (hurk) wc's. Een enorme houten veranda met tafels en banken waaraan je kon eten en balies waar je eten kon bestellen. Toch maar voorzichtig nasi en noedels (voor René zonder vlees) geprobeerd. Heel bijzonder om daar te zitten. Na 14.15 kwamen we aan in het hotel. Taihe was best groot. Brede straten met veel kleine winkels of bedrijfjes. Het hotel was niet erg schoon, maar nog net te doen. Het deed mijn terug denken aan de reis naar Rusland, begin jaren '90. Daar had je ook hotels met van die enorme ontvangsthallen, veel marmer en kroonluchters. snel even omkleden en toen naar het kindertehuis.
Straks het vervolg.

• 25 April 2014 - 12:29

Karin:

Hallo, Het klinkt allemaal best spannend, vooral omdat je geen invloed hebt op hoe de zaken lopen. Het beste is om het maar te laten gebeuren. Een minder goed hotel wordt weer afgewisseld met een betere.
    de gidsen en chauffeurs lijken allemaal prima en dat is wel belangrijk in zo'n onbekend land. H en W vonden het leuk dat je even belde. Het weekend zal ik de reisverslagen laten lezen. Met al die onderbroken weken is het een beetje zoeken naar tijd. Vanavond komt Flore logeren en zondag is Eva jarig. Hier gaan de gewone dingen door en lijkt China ver weg. Vandaag prachtig weer, 20-25 graden. een buitje zou best mogen. Andere delen van Nederland is het wel noodweer geweest, ws. niks vergeleken bij daar. Benieuwd naar de ervaringen in het kinderhuis, jammer dat de lunch niet lukt. Veel plezier, liefs Karin

• 25 April 2014 - 13:43

Karin:

oooh Astrid, ik reis helemaal met jullie mee over hobbelige wegen waar iedereen maar wat doet, of zo lijkt het, waar het zo druk en hectisch is. Langs mooie groene velden met kleine huisjes erin. Een os.. Ik zou daar ook willen zijn! Hopelijk zit de lunch er nog in bij René, wat een avontuur weer, niks loopt zoals gepland, echt. Dikke zoen van ons allemaal, wij gaan morgen lekker naar Domburg naar de Stay Okay. Ook leuk, wel net effe anders. Vandaag laatste dag voor onze leerlingen en net is er een afgevoerd die van het dak is gevallen. 3 verdiepingen. Vreselijk. x

• 28 April 2014 - 09:53

Mira:

hoi,
    hebben jullie al iets heel speciaals gezien?
    ik vind het heel leuk dat jullie deze site je gedaan/gebruikt hebben.
    liefs mira

• 01 Mei 2014 - 15:06

Mira:

Wij vinden het erg leuk om jullie avontuur te volgen. We zijn benieuwd hoe het verder is gegaan in het kindertehuis. Hopelijk een mooie ervaring!! Hier breekt de zon gelukkig nog geregeld door... Tot na de vakantie!

Barbara en Mira